Uw bezoekers zullen verrukt zijn over de kleuren, geuren en texturen van uw winkel. Maar hoe zit het met de andere mensen die er tijd doorbrengen? Hoe zit het met de mensen die gedwongen zijn er tijd door te brengen omdat het bijvoorbeeld de enige plek is waar uw producten worden verkocht? Hoe kunt u ervoor zorgen dat ook zij een leuke tijd hebben? Creatieve ideeën voor het ontwerpen van een winkel maken deel uit van het creëren van een aantrekkelijke winkelervaring. Met betere verlichting en meer natuurlijk licht, evenals interessante displays en intuïtieve lay-outs, stimuleert u impulsaankopen van uw klanten en vermindert u de kans dat zij met lege handen vertrekken. Hier zijn enkele goede voorbeelden van retail design die samenwerken om succesvolle winkels te creëren die gasten tevreden achterlaten! Zoek je nog meer inspiratie? Kom dan naar de conceptstore in Delft!
Positieve winkelomgeving – creëer een gevoel van kansen
Volgens onderzoek van de Universiteit van British Columbia is winkelen een veel socialere activiteit dan we beseffen. Zelfs als we alleen winkelen, leggen we vaak artikelen in het mandje als cadeau voor anderen. En voor velen van ons is winkelen ook een manier om contact te houden met familie en vrienden. Dit betekent dat het, naast het kopen van producten die zinvol zijn voor uw bedrijf, belangrijk is om een omgeving te creëren die een gemeenschapsgevoel bevordert. Geef uw bezoekers een reden om elkaar te ontmoeten terwijl ze in uw winkel zijn. Zet een tafel in de hoek, of beter nog, heb een café waar klanten kunnen gaan zitten, kletsen en misschien een gebakje delen. Gewoon een ruimte creëren die socialisatie aanmoedigt is een goed begin!
Winkelen tijdens het rondneuzen
Net als het lezen van een boek is winkelen tijdens het snuffelen de ultieme ontsnapping. Het is een manier om de zorgen en stress van de dag van je af te laten glijden en je te laten meevoeren naar een andere wereld. Maar de magie van het browsen draait niet alleen om de inhoud van de winkel. Het belangrijkste is om er een uitnodigende plek van te maken om te bladeren.
Plaats rekken, schappen en bakken zo dat uw producten zichtbaar zijn, maar niet in de weg staan. Creëer een ruimte waar mensen met zo min mogelijk moeite kunnen snuffelen. U wilt niet dat uw klanten het gevoel hebben dat ze over artikelen struikelen of zich moeten bukken om te zien wat er op de onderste plank ligt.
Het openen van wandkasten of rekken, het herschikken van displays en het maken van een open lay-out kunnen allemaal helpen om een uitnodigende winkelomgeving te creëren.
De groene kamer
Wat is het verschil tussen een green room en een wachtkamer? Voornamelijk het gevoel dat je krijgt als je binnenkomt. Als u een omgeving creëert waarin uw klanten zich speciaal voelen, zullen ze eerder geneigd zijn tijd in uw winkel door te brengen. Dit is vooral belangrijk als u een grote winkel heeft die niet per se iedereen aanspreekt.
Enkele ideeën voor het creëren van een gastvrije groene kamer:
-
Plaats door de hele winkel planten die niet alleen esthetisch, maar ook nuttig zijn! U kunt een muur van plantenbakken maken, of tafels bouwen waarop klanten kunnen zitten, hun koffie drinken of zelfs hun lunch eten.
-
Zet overal in de winkel comfortabele stoelen neer en zorg ervoor dat ze op plaatsen staan waar mensen kunnen snuffelen.
-
Bied gratis Wi-Fi, of in ieder geval gratis internettoegang, zodat klanten gemakkelijk informatie over uw producten kunnen vinden en producten van andere winkels kunnen bekijken.
The bottom line
Creatieve ideeën voor winkelinrichting zijn één manier om uw verkoop te verbeteren en de toeloop naar uw winkel te vergroten. Gelukkig zijn er veel manieren om een winkel te creëren die uitnodigend, comfortabel en visueel aantrekkelijk is. De sleutel is ervoor te zorgen dat uw klanten een positieve winkelervaring hebben, en u het gevoel geven dat ze veel waar voor hun geld hebben gekregen.
Door ervoor te zorgen dat uw winkel uitnodigend, esthetisch aantrekkelijk en gemakkelijk te navigeren is, zult u impulsaankopen aanmoedigen en het voetverkeer naar uw winkel stimuleren.